معلم اینفلوئنسرهای اینستاگرامی چه سرنوشتی خواهند داشت؟


فراگیر شدن شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام در کشور و تقارن آن با پدیده کرونا فرصت هایی را برای کسب و کارهای دیجیتال و فعالیت های مجازی به وجود آورده است. جامعه فرهنگیان و معلمین نیز با چنین فرصت هایی روبه رو شده اند. بسیاری از ایشان با تلاش فراوان توانسته اند محتوای ارزشمندی را تولید نمایند و به صورت آزاد در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
رشد سریع صفحات آموزشی به ویژه در مقطع ابتدایی نشان می دهد که خانواده ها نیز تشنه چنین محتوایی هستند و از فعالیت هرچه بیشتر این دسته از معلم ها استقبال می کنند.
با وجود این اتفاقات والدین با یک جستجوی ساده در هر نقطه از ایران می توانند به کاربرگ های درسی معلم های نمونه کشوری دسترسی داشته باشند و به صورت کاملا رایگان از برخی ویدئوهای آموزشی ایشان استفاده نمایند. اتفاق بسیار خوب و مبارکی که باید قدرش را دانست. و قدردان معلمان دلسوز و زحمتکشی بود که در همین مدت زمان محدود و با وجود مشکلات فراوان محتوای جذاب آموزشی تولید کرده اند.
اما ورود به هر فضا و بستر (به تعبیر دقیق تر پلتفرم) جدید در کنار فرصت هایی که ایجاد می کند، ممکن است تهدیدها و آسیب هایی نیز داشته باشد. و جامعه معلمی ما به ویژه در مقطع ابتدایی که کمتر از دوره متوسطه گرفتار سایه شوم کنکور بوده اند و طراوت و خلوص آموزشی و تربیتی خود را حفظ کرده اند، باید به این نکته توجه داشته باشند که بستر اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ویژگی ها و ملاحظاتی دارد که اگر بدانها توجه نشود مسیر آموزش و تربیت ممکن است دچار مشکلاتی شود.

به همین دلیل امروز از واژه معلم-اینفلوئنسر استفاده کردیم تا از شکلگیری پدیده ای در آینده پرده برداریم که ممکن است مساله اصلی آموزش در فضای مجازی شود.
در ادامه بیشتر در مورد پدیده معلم-اینفلوئنسر خواهیم گفت.

شما هم اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *