همـدرس، یک فرد آمـوزش دیده، خـلاق، دلسوز، صبور، مهربان و علاقه مند به ارتباط با کودکان است که روزانه یک ساعت با دانش آموز در ارتباط است.همـدرس یک مشاهده گر دقيـق بـدون قضاوت های شتاب زده، با دیدی کل نگر است..
همدرسـی یـک برنامـه ی نوآورانه، شخصی سازی شده و رشد دهنـده بـرای کودکان مقطع ابتدایی است که بر اساس آخرین یافتـه هـای علمی و تجربیات آموزشـی طراحی شده است. همدرسـی بـه عنـوان یک مکمل و حلقه مفقوده در کنار توجـه بـه ضـرورت آمـاده ساختن بچه ها برای دنیای دیجیتال، نوشته شده است.
بچه ها در طول مقطع ابتدایی هر روز درگیر برنامه درسی و تکالیف روزانـه شـان هستند. و تحت تاثیر آن خودشان را ارزیابی می کنند و ارزیابی می شوند. تثبیت آموخته ها و یادگیری بعد از کلاس بچه ها در ارتباط با تکالیف شکل می گیرد. در ایـن شـرایط نحوه مواجهه با متن ،درک مطلـب و مهارت های خوانداری و نوشتاری دانش آموز عامل تعيين کننده در روند یادگیری و خودانگیختگی اوست.
خوشبینی نوعی سبک توضیحی است که افراد از آن برای توجیه موفقیتها و شکستها استفاده میکنند
خودکارآمدی باور فرد به توانایی انجامدادن یک کار است که فرد میتواند با مهارتهایی که دارد انجام دهد.
امید یعنی یافتن مسیرهایی برای رسیدن به هدف و انگیزه داشتن برای رسیدن به آن
تابآوری، فرایند، ظرفیت یا نتیجۀ انطباق موفق با وجود وضعیت دشوار یا تهدیدکننده است.
مهارت شفاهی و تولیدی که خروجی افکار ماست و ما همیشه از آن استفاده میکنیم
مهارتی شفاهی و درکی که با کمک آن اطلاعاتی برای پردازش دریافت میکنیم.
مهارتی کتبی که مانند شنیدن اطلاعاتی برای پردازش اما به شکل نوشته دریافتمیکنیم.
مهارتی کتبی که مانند گفتن تولیدی است و به شکل نوشته با آن میتوانیم پیامرسانی کنیم.